fbpx Press "Enter" to skip to content

Hogyan minimalizáljuk a levegőmotor lefagyását

Mik a levegőmotor lefagyásának jelei?

Az otthoni hűtőszekrények alapelveit követve a levegőmotor fagyosodása vagy befagyása akkor fordul elő, amikor a levegőt sűrítik, majd gyorsan nyomáscsökkentik. A levegőmotor fagyása finoman jelentkezhet. Azonban, ha képesek vagyunk hatékonyan felismerni a jeleket, elkerülhetjük a költséges leállásokat, miközben növeljük a termelést. Egy pneumatikus berendezést használó felhasználónak valószínűleg fagyási problémája lesz, ha egyértelmű körülmények állnak fenn, mint például:

  • A szivattyú szeszélyes nyomásingadozásokat tapasztal
  • A motor vagy a zajcsillapító erősen befagyott
  • A használt sűrített levegő nedvességtartalma magas, mert kevés vagy semmilyen szárítóberendezés nincs telepítve
  • A levegőmotor leáll, majd hirtelen újraindul (miután a jég elolvadt)
  • A berendezés működése hosszabb időt vesz igénybe
  • Észrevehető, hogy levegőellátási vagy folyadékszabályozási beállításokat kell végezni a folyamatos ciklussebesség fenntartása érdekében

A belső levegőmotor szelep fagyása lehetséges ok a lassú motor működésére és a nyomásvesztésre. Mindazonáltal, a külső jégréteg gyakori és ártalmatlan a levegőmotorok számára, és nem utal problémára.

AZ OKOK AZONOSÍTÁSA

Amikor a levegőt egy szóróberendezésben sűrítik, vagy amikor a levegőmotor 100 psi (6,9 bar) nyomáson kifújódik és a légkörben 14,7 psi (1,0 bar) nyomásra engedik, a berendezés gyorsan befagy a molekulák gyors tágulása miatt.

Különböző környezeti tényezők befolyásolják a levegőmotor fagyását, beleértve a sűrített levegő hőmérsékletét, a sűrített levegő harmatpontját, a sűrített levegő nyomását, a környezeti levegő áramlását, a környezeti levegő hőmérsékletét és a környezeti harmatpontot. Azonban ezek a tényezők előrejelezhetetlenek és ideiglenesek lehetnek, ami különösen fontos a relatív páratartalom évszakonkénti változásainak tekintetében.

Továbbá, több nem környezeti tényező is hozzájárul a levegőmotor fagyásához, mint például a motor levegőszelep anyaga, a motor levegőszelep geometriája, a motor nyomásigénye, a ciklus futási idejének hossza másodpercben, a motor ciklussebessége és a kipufogónyílás korlátozásai.

MEGFELELŐ BERENDEZÉS KIVÁLASZTÁSA

A pneumatikus motor előnye, hogy egyszerű, robusztus kialakítású. Ha a levegőmotor fagyását tapasztaljuk, több megoldás is rendelkezésre áll. Ezek a megoldások a működési paraméterek megváltoztatását, a kipufogó konfiguráció megváltoztatását, levegővonal fűtő berendezés telepítését és a berendezés cseréjét foglalják magukban.

  • A működési paraméterek megváltoztatása azt jelenti, hogy a felhasználó csökkenti a szivattyú levegőellátási nyomását. Ez a módszer megváltoztatja a folyadék kimeneti sebességét és csökkenti a szivattyú vonali korlátozásokat.
  • Amikor a kipufogó konfigurációt megváltoztatják, a vállalkozó felszerelhet egy zajcsillapítót a levegőmotorra a kipufogás korlátozására. Azonban ez csökkentheti a szivattyú teljesítményét. A vállalkozó csatlakoztathat egy csövet a levegő kipufogónyíláshoz és egy távoli helyre irányíthatja a kipufogott levegőt.
  • A levegővonal fűtő berendezés telepítése kiemelkedő megoldás a levegőmotor fagyásának megszüntetésére. A levegővonal fűtő berendezés a szivattyúhoz vezetett levegőt 130°F-ra melegíti. Ez emeli a kipufogott levegő hőmérsékletét 32°F fölé, megszüntetve a fagyást. Csak robbanásveszélytől mentes területeken telepítsen ilyen fűtőket, vagy használjon jóváhagyott robbanásbiztos fűtőt.
  • Ha a levegőmotor fagyása nem környezeti tényezők, mint például magas nyomásigény, magas ciklussebesség és hosszú üzemidő miatt következett be, a vállalkozó megfontolhatja egy nagyobb méretű kompresszor telepítését.

Ha egyik megoldás sem oldja meg a levegőmotor fagyásának problémáját, befektetni egy új motorba, amely megakadályozza a fagyást, lehet a legjobb opció.

MEGELŐZÉSI TECHNIKÁK

Bár a korábban említett gyakorlatok hatékonynak bizonyultak a jégképződés megszüntetésében és a berendezés optimális működési állapotba való visszaállításában, vannak módszerek, amelyek nagymértékben minimalizálhatják a levegőmotor fagyását.

Mielőtt pneumatikus berendezéseket használnának, fontos biztosítani, hogy a levegőellátás és a környezeti levegő teljesen száraz legyen a fagyás elkerülése érdekében. Ezért a hűtőrendszeres levegőszárítók, membrán levegőszárítók és szilika gél levegőszárítók a leghatékonyabbak ebben a stratégiában.

Egy utóhűtőt is használhatnak a száraz levegőellátás biztosítására. Az utóhűtő alkalmi használatra kielégítő lehet, míg egy folyamatosan működő szivattyúnál hűtésre, membránra vagy szilika gél levegőszárítóra lehet szükség.

A múltban hőszalagot is tekertek a motorok köré a levegőmotor fagyásának megakadályozása érdekében. Azonban, mivel az időközben a technológia fejlődött és folyamatosan változik, ez a módszer már nem olyan hatékony, mint korábban a jégképződés megakadályozásában.

A kompresszornak tisztának, száraznak, megfelelő nyomáson és mennyiségben kell sűrített levegőt szállítania a levegőhajtású szivattyúkhoz, hogy elegendő működési szintet érjen el. Ennek a teljesítménykövetelménynek való megfelelés érdekében karbantartásra lehet szükség. Összességében a kompresszorrendszer levegőjének megfelelő kezelése kritikus a szennyezett levegőből és a levegőmotor fagyásából eredő kopás csökkentése érdekében.

Javaslatok a gyártótól

A levegőmotor fagyásának csökkentése érdekében a Graco azt javasolja, hogy a levegőmotorokhoz vezetett levegő harmatpontja 55°F (11°C) és a levegő hőmérséklete 70°F (21°C) legyen a levegőmotor fagyásának minimalizálása érdekében. Ha valaki egy régebbi generációs Graco NXT™ levegőmotort használ, van egy „lefagyásmentesítő” funkció, amely egy szivárgó levegőszeleppel van felszerelve, amely levegőt küld a motoron keresztül és csökkenti a fagyást.

Azonban a Graco kifejlesztett egy új King motort javasol, amely akár 70%-kal csökkenti a fagyás lehetőségét az előző Graco motorokhoz képest. A sprayer termikusan izolált poppetjei szigeteltek a motor öntvényeitől, amelyek gyakran esnek a fagyáspont alá. Továbbá, az újonnan tervezett poppetek és a külső pilóta vezetékek gyakorlatilag megszüntetik a pilóta szelep fagyását, ami azonnali leállást eredményezhet. Az alkatrészek könnyen hozzáférhetők a szervizeléshez vagy szükség esetén a cseréhez.

További információkért a Graco King motorról keresse fel munkatársainkat. Ha úgy gondolja, hogy levegőmotor fagyási problémája van, és a legjobb megoldást keresi konkrét alkalmazására, vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal.

  • Graco Contractor King
    A Contractor King sorozat tökéletes a nagy mennyiségű és nagy nyomású vízszigeteléshez, tűzállóvá tételéhez és védőbevonatok felviteléhez Ez az időtálló szórástechnológia minden vállalkozó számára kiváló kényelmet és értéket nyújtanak. A…
  • Graco King Electric Airless SprayerGraco
    King Electric airless sprayer berendezések. Az Elektromos King a Graco legújabb fejlesztése nehézkorrózióvédő festékek (Zinc – Epoxi – Urethane) szórására.  Robbanás biztos kivitelű, speciális egyfázisú elektromos motorral van felszerelve, ami…

Kérdése van? Keressen Minket!